L’enllaç de la Via Verda Xurra amb la Via Verda Ojos Negros, l’adaptació de la Via Verda del Serpis i la Via Verda del Xixarra i la connexió Oliva-Dénia-Alacant. Aquestes foren algunes de les actuacions anunciades pel director general de transports durant la presentació del “1r Congrés de la Bici de la Comunitat Valenciana” el passat dissabte.
Els projectes esmentats ens feren la boca aigua, però per altra banda als congressistes no tinguérem l’oportunitat de preguntar-li al senyor Dómine si els traçats de l’autovia Villena-Muro i la nacional CV300 podrien afectar la supervivència de la Via Verda del Xixarra i la Via Verda Xurra, respectivament. Tanmateix també ens quedàrem amb ganes de qüestionar-li la política de RENFE pel que fa a la intermodalitat bici+tren i les dificultats que tenim els cicloturistes per viatjar de forma sostenible.
A banda d’aquesta anècdota, el lema del congrés, celebrat a València el 30, 31 d’Octubre i 1 de Novembre, era “un soroll de pedalejades” i estigué plantejat en clau genèrica. Com es tractava del primer congrés, es donà cabuda a tots els sectors. Al complex esportiu-cultural La Petxina ens reunírem les persones que utilitzem la bici com a mitjà de transport i també aquells que la utilitzen com a mitjà de temps lliure i d’esport, responsables i tècnics d’oci, cicloturistes, clubs ciclistes, professionals de l’ensenyament i tècnics d’infrastructures.
El format del congrés, resultà dinàmic i novedós perquè a banda de les ponències s’encetaren diversos temes en una espècie de taula rodona on s’intercanviaven les posicions dels 3 convidats, el moderador i les aportacions de la resta dels assistents. El divendres hi hagué 3 “diàlegs en espill”: bicicleta i mobilitat, planificació i infrastructures i bicicleta, salut i temps lliure. El dissabte fou el torn per parlar sobre la bicicleta en la vida diària i el cicloturisme. A banda d’aquests “diàlegs en espill” es realitzaren comunicacions i una eixida en bicicleta cada dia, fins i tot en l’excursió del diumenge es combinà el metro i la bici.
Un dels aspectes del Congrés a remarcar fou la reunió informal que mantinguérem els grups de bicicleta urbana d’Alacant, Elx, Ontinyent, València i Castelló per unificar esforços i enllestir la futura coordinadora valenciana que ens permetrà tenir més poder davant les administracions.
Tan de bo les properes edicions tinguen millor acollida ja que la poca assistència reflecteix el baix ús i promoció de la bici a les terres valencianes. Per altra banda, cal felicitar als organitzadors pel caràcter interactiu dels “diàlegs en espill” així com per la programació d’excursions en bici amb la complexitat de logística que això comporta. Finalment remarcar la importància del “1r Congrés de la bici” perquè pot consolidar-se com una cita anual per als qui estimem la bici com a mitjà de transport, de gaudi, d’esport i de vida.
Més informació:
http://bici.fundacionnus.org/
Publicat al Levante el dia 7 de Novembre de 2009
Els projectes esmentats ens feren la boca aigua, però per altra banda als congressistes no tinguérem l’oportunitat de preguntar-li al senyor Dómine si els traçats de l’autovia Villena-Muro i la nacional CV300 podrien afectar la supervivència de la Via Verda del Xixarra i la Via Verda Xurra, respectivament. Tanmateix també ens quedàrem amb ganes de qüestionar-li la política de RENFE pel que fa a la intermodalitat bici+tren i les dificultats que tenim els cicloturistes per viatjar de forma sostenible.
A banda d’aquesta anècdota, el lema del congrés, celebrat a València el 30, 31 d’Octubre i 1 de Novembre, era “un soroll de pedalejades” i estigué plantejat en clau genèrica. Com es tractava del primer congrés, es donà cabuda a tots els sectors. Al complex esportiu-cultural La Petxina ens reunírem les persones que utilitzem la bici com a mitjà de transport i també aquells que la utilitzen com a mitjà de temps lliure i d’esport, responsables i tècnics d’oci, cicloturistes, clubs ciclistes, professionals de l’ensenyament i tècnics d’infrastructures.
El format del congrés, resultà dinàmic i novedós perquè a banda de les ponències s’encetaren diversos temes en una espècie de taula rodona on s’intercanviaven les posicions dels 3 convidats, el moderador i les aportacions de la resta dels assistents. El divendres hi hagué 3 “diàlegs en espill”: bicicleta i mobilitat, planificació i infrastructures i bicicleta, salut i temps lliure. El dissabte fou el torn per parlar sobre la bicicleta en la vida diària i el cicloturisme. A banda d’aquests “diàlegs en espill” es realitzaren comunicacions i una eixida en bicicleta cada dia, fins i tot en l’excursió del diumenge es combinà el metro i la bici.
Un dels aspectes del Congrés a remarcar fou la reunió informal que mantinguérem els grups de bicicleta urbana d’Alacant, Elx, Ontinyent, València i Castelló per unificar esforços i enllestir la futura coordinadora valenciana que ens permetrà tenir més poder davant les administracions.
Tan de bo les properes edicions tinguen millor acollida ja que la poca assistència reflecteix el baix ús i promoció de la bici a les terres valencianes. Per altra banda, cal felicitar als organitzadors pel caràcter interactiu dels “diàlegs en espill” així com per la programació d’excursions en bici amb la complexitat de logística que això comporta. Finalment remarcar la importància del “1r Congrés de la bici” perquè pot consolidar-se com una cita anual per als qui estimem la bici com a mitjà de transport, de gaudi, d’esport i de vida.
Més informació:
http://bici.fundacionnus.org/
Publicat al Levante el dia 7 de Novembre de 2009
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada