Fa quatre anys vaig estar a Londres unes setmanes i ara he tingut l’opció de viatjar-hi de nou. A la capital d’Anglaterra i del Regne Unit estic trobant moltes coses tal i com recorde haver-les visitat la primera vegada, però hi ha altres aspectes que han sofert un gran canvi. Un dels aspecte que més m’està colpint és la notable evolució de la ciutat pel que fa a l’ús de la bicicleta.
A Londres trobes gent gaudint del pedaleig pels magnífics i tranquils jardins de “Hyde Park”, però també veus molts ciclistes enfilant-se entre la voràgine dels vehicles motoritzats en avingudes com la de “Cromwell Road”. Els ciclistes conviuen amb el trànsit motoritzat i resulta molt xocant veure com les bicicletes s’enfilen entre els rojos i esbojarrats autobusos de dues plantes.
Londres i la seua àrea metropolitana compten amb quasi 14 milions d’habitants, estadísticament a aquesta ciutat plou més de 150 dies a l’any i les temperatures són fredes (aquesta primera setmana de primavera les màximes no han sobrepassat els 12ºC). En canvi, a Ontinyent, l’any passat va ploure poc més de 50 dies, la mitjana de les temperatures màximes fou de 22ºC i les mínimes oscil·laren al voltant dels 12ºC. Si comparem les dades pluviomètriques, termomètriques i de radiació solar trobarem que les condicions per a utilitzar la bici a Anglaterra són molt més adverses que a València.
Caldria analitzar la transformació positiva, pel que fa a l’ús del transport sostenible de la bicicleta, que ha sofert la ciutat de Londres en els darrers anys. Entre els aspectes que han afavorit l’augment de les bicicletes trobem la conscienciació de la població i també altres factors com l’alt preu del transport públic (l’abonament setmanal costa al voltant de 30€) i la por generada després dels atemptats perpetrats al metro el 7 de juliol de 2005. Així i tot, la clau per salvar tots els entrebancs meteorològics i del trànsit està sent el recolzament institucional.
“Cycle in all seasons, cycling in winter is as easy and safe as it is in the summer month” (pedaleja en totes les estacions, pedalejar a l’hivern és tan fàcil i segur com fer-ho als mesos d’estiu). Aquesta és una de les campanyes actuals de l’ajuntament londinenc per fomentar el transport sostenible i sembla que fins i tot els conductors dels vehicles a motor estan conscienciats. El govern local està implantant moltes mesures per a afavorir l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport i fins i tot el “Mayor”, Boris Johnson (l’alcalde), va en bicicleta al treball.
Quan passeges per la capital anglesa d’un cop d’ull trobes molts aspectes que discriminen la bicicleta de forma positiva. Per exemple, no és sanciona els ciclistes per lligar les bicicletes a les tanques i tampoc per pedalejar per les voreres. Les bicicletes plegables és poden pujar al metro i les bicicletes convencionals també, encara que fora de les hores punta. Hi ha una infrastructura creada per a la bicicleta: carrils bici, aparcaments de bicicleta, zones restringides per als ciclistes... Un exemple interessant són els espais reservats per als ciclistes que hi ha darrere dels semàfors i després del passos de vianants. Quan hi ha un semàfor en roig qui va en bicicleta és col·loca el primer per tenir prioritat en eixir i no inhalar directament el fum dels cotxes mentre espera el verd del semàfor.
Amb roba de ciclista, pantalons vaquers o vestits d’executiu amb maletí. Bicicletes de ciclisme, de passeig, de muntanya, plegables i fins i tot taxis-bicicleta. Ploga, faça vent o amb un fred que pela, un munt de gent utilitza la bicicleta com a transport a la capital anglesa. Bon i curiós exemple per als valencians, no creus?
Aquesta setmana per a visitar:
http://www.lcc.org.uk/
Web de “London Cycling Campaign” (Campanya per pedalejar a Londres) on podràs sol·licitar guies gratuïtes per moure’t amb bicicleta a Londres. És l’organització de ciclistes urbans més gran del món.
http://www.ontimet.es/
Web on podràs donar un cop d’ull a les dades pluviomètriques, termomètriques i de radiació solar d’Ontinyent. Seria interessant contrastar eixes dades amb les de Londres.
A Londres trobes gent gaudint del pedaleig pels magnífics i tranquils jardins de “Hyde Park”, però també veus molts ciclistes enfilant-se entre la voràgine dels vehicles motoritzats en avingudes com la de “Cromwell Road”. Els ciclistes conviuen amb el trànsit motoritzat i resulta molt xocant veure com les bicicletes s’enfilen entre els rojos i esbojarrats autobusos de dues plantes.
Londres i la seua àrea metropolitana compten amb quasi 14 milions d’habitants, estadísticament a aquesta ciutat plou més de 150 dies a l’any i les temperatures són fredes (aquesta primera setmana de primavera les màximes no han sobrepassat els 12ºC). En canvi, a Ontinyent, l’any passat va ploure poc més de 50 dies, la mitjana de les temperatures màximes fou de 22ºC i les mínimes oscil·laren al voltant dels 12ºC. Si comparem les dades pluviomètriques, termomètriques i de radiació solar trobarem que les condicions per a utilitzar la bici a Anglaterra són molt més adverses que a València.
Caldria analitzar la transformació positiva, pel que fa a l’ús del transport sostenible de la bicicleta, que ha sofert la ciutat de Londres en els darrers anys. Entre els aspectes que han afavorit l’augment de les bicicletes trobem la conscienciació de la població i també altres factors com l’alt preu del transport públic (l’abonament setmanal costa al voltant de 30€) i la por generada després dels atemptats perpetrats al metro el 7 de juliol de 2005. Així i tot, la clau per salvar tots els entrebancs meteorològics i del trànsit està sent el recolzament institucional.
“Cycle in all seasons, cycling in winter is as easy and safe as it is in the summer month” (pedaleja en totes les estacions, pedalejar a l’hivern és tan fàcil i segur com fer-ho als mesos d’estiu). Aquesta és una de les campanyes actuals de l’ajuntament londinenc per fomentar el transport sostenible i sembla que fins i tot els conductors dels vehicles a motor estan conscienciats. El govern local està implantant moltes mesures per a afavorir l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport i fins i tot el “Mayor”, Boris Johnson (l’alcalde), va en bicicleta al treball.
Quan passeges per la capital anglesa d’un cop d’ull trobes molts aspectes que discriminen la bicicleta de forma positiva. Per exemple, no és sanciona els ciclistes per lligar les bicicletes a les tanques i tampoc per pedalejar per les voreres. Les bicicletes plegables és poden pujar al metro i les bicicletes convencionals també, encara que fora de les hores punta. Hi ha una infrastructura creada per a la bicicleta: carrils bici, aparcaments de bicicleta, zones restringides per als ciclistes... Un exemple interessant són els espais reservats per als ciclistes que hi ha darrere dels semàfors i després del passos de vianants. Quan hi ha un semàfor en roig qui va en bicicleta és col·loca el primer per tenir prioritat en eixir i no inhalar directament el fum dels cotxes mentre espera el verd del semàfor.
Amb roba de ciclista, pantalons vaquers o vestits d’executiu amb maletí. Bicicletes de ciclisme, de passeig, de muntanya, plegables i fins i tot taxis-bicicleta. Ploga, faça vent o amb un fred que pela, un munt de gent utilitza la bicicleta com a transport a la capital anglesa. Bon i curiós exemple per als valencians, no creus?
Aquesta setmana per a visitar:
http://www.lcc.org.uk/
Web de “London Cycling Campaign” (Campanya per pedalejar a Londres) on podràs sol·licitar guies gratuïtes per moure’t amb bicicleta a Londres. És l’organització de ciclistes urbans més gran del món.
http://www.ontimet.es/
Web on podràs donar un cop d’ull a les dades pluviomètriques, termomètriques i de radiació solar d’Ontinyent. Seria interessant contrastar eixes dades amb les de Londres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada