Fa pocs dies el Parlament Europeu es pronuncià a Estrasburg anunciant que els trens no poden negar l’entrada als passatgers que viatgen amb la seua bicicleta. El Ple del Parlament Europeu aprovà una esmena que apunta que els ferrocarrils europeus “deuran transportar la bicicleta del passatger en tots els trens, inclosos els transfronterers i els trens d’alta velocitat”.
Doncs bé, després d’aquest anunci tenim un fet anecdòtic: el passat dissabte set de març cinc amants de la bicicleta llevaren dos seients d’un Tren Regional Diesel (TRD) per reivindicar el transport de les bicicletes als trens. En tan sols 12 minuts, i sense molestar cap viatger de la línia València-Terol-Saragossa, els cicloturistes destornillaren dos seients per demostrar gràficament a RENFE que donar cabuda a les bicicletes és molt fàcil.
Aquest fet s’ha donat perquè a l’Estat Espanyol RENFE no facilita la intermodalitat de la bicicleta. La companyia ferroviària espanyola tan sols permet transportar la bicicleta com a equipatge als trens de rodalies i de mitja distància. Als TRD no està permès pujar una bicicleta normal, solament bicicletes plegables d’unes dimensions màximes de 30 cm d’ample, 66 cm d’alt i 82cm de llarg. RENFE interpreta que d’aquesta manera la bicicleta deixa de considerar-se com a tal.
Fa quatre anys que hi ha els TRD a Aragó i des d’aleshores resulta pràcticament impossible l’accés de les bicicletes al tren. Aquest fet està tancant les portes al desenvolupament del turisme sostenible perquè la línia ferroviària de València-Terol-Saragossa és la ferramenta òptima quan volem pedalejar per la Via Verda d’“Ojos Negros”. Estos dies els col·lectius ciclistes, que han reivindicat l’adaptació dels TRD des de fa molt anys, estan en peu de guerra perquè s’han adonat que RENFE no complirà la promesa que havia fet d’adaptar els TRD per al març del 2009.
La incoherència de RENFE arriba fins a límits insospitats perquè la Via Verda d’ “Ojos Negros” ha estat impulsada per la mateixa companyia ferroviària i al mateix temps impossibiliten als usuaris pujar als seus trens amb bicicleta; quin despropòsit! Els col·lectius ciclistes al·leguen que la resta de trens de mitja distància sí que disposen d’un espai per transportar les bicicletes i en canvi el TRD no. A més s’aporten dades a RENFE que demostren que els trens de la línia València-Terol-Saragossa gairebé mai no van plens. A més el fet resulta més paradoxal quan es demostra que aquesta línia, els dies festius, està sent utilitzada sobretot per senderistes i cicloturistes que van a fer la coneguda Via Verda d’“Ojos Negros” que enllaça Terol amb Sagunt.
Resulta molt xocant que els amants de la natura i la bicicleta tinguen molts problemes per poder fer la Via Verda d’“Ojos Negros” sense utilitzar el cotxe. Si vols fer una excursió i gaudir de la Via Verda més llarga d’Europa et trobes que has de disposar de dos cotxes. En primer lloc has de carregar les bicicletes al vehicle i anar al punt des d’on vols iniciar la ruta. Després de fer la Via Verda amb bicicleta has de tornar amb un altre cotxe per recollir el vehicle que havies utilitzat per desplaçar-te en un principi. Tot un embolic que té per resultat una gran despesa de temps, de benzina i de contaminació.
Per què no podem pujar les bicicletes als trens? El Parlament Europeu ja s’ha pronunciat i esperem que RENFE es pose les piles aviat adaptant les seues normatives, condicionant les estacions de ferrocarrils amb aparcaments de bicicletes vigilats i fomentant el transport sostenible junt a la intermodalitat de la bicicleta.
Aquesta setmana per a visitar:
http://www.youtube.com/watch?v=cWVfZJtMknk
A aquest enllaç visualitzaràs l’acció reivindicativa de cinc cicloturistes a un TRD per posar les bicicletes.
http://www.conbici.org/bicisaltren/
A aquesta web t’assabentaràs de les reivindicacions dels col·lectius que estimen la bicicleta i tots els arguments en els que es fonamenten per defensar la bicicleta al tren.
Doncs bé, després d’aquest anunci tenim un fet anecdòtic: el passat dissabte set de març cinc amants de la bicicleta llevaren dos seients d’un Tren Regional Diesel (TRD) per reivindicar el transport de les bicicletes als trens. En tan sols 12 minuts, i sense molestar cap viatger de la línia València-Terol-Saragossa, els cicloturistes destornillaren dos seients per demostrar gràficament a RENFE que donar cabuda a les bicicletes és molt fàcil.
Aquest fet s’ha donat perquè a l’Estat Espanyol RENFE no facilita la intermodalitat de la bicicleta. La companyia ferroviària espanyola tan sols permet transportar la bicicleta com a equipatge als trens de rodalies i de mitja distància. Als TRD no està permès pujar una bicicleta normal, solament bicicletes plegables d’unes dimensions màximes de 30 cm d’ample, 66 cm d’alt i 82cm de llarg. RENFE interpreta que d’aquesta manera la bicicleta deixa de considerar-se com a tal.
Fa quatre anys que hi ha els TRD a Aragó i des d’aleshores resulta pràcticament impossible l’accés de les bicicletes al tren. Aquest fet està tancant les portes al desenvolupament del turisme sostenible perquè la línia ferroviària de València-Terol-Saragossa és la ferramenta òptima quan volem pedalejar per la Via Verda d’“Ojos Negros”. Estos dies els col·lectius ciclistes, que han reivindicat l’adaptació dels TRD des de fa molt anys, estan en peu de guerra perquè s’han adonat que RENFE no complirà la promesa que havia fet d’adaptar els TRD per al març del 2009.
La incoherència de RENFE arriba fins a límits insospitats perquè la Via Verda d’ “Ojos Negros” ha estat impulsada per la mateixa companyia ferroviària i al mateix temps impossibiliten als usuaris pujar als seus trens amb bicicleta; quin despropòsit! Els col·lectius ciclistes al·leguen que la resta de trens de mitja distància sí que disposen d’un espai per transportar les bicicletes i en canvi el TRD no. A més s’aporten dades a RENFE que demostren que els trens de la línia València-Terol-Saragossa gairebé mai no van plens. A més el fet resulta més paradoxal quan es demostra que aquesta línia, els dies festius, està sent utilitzada sobretot per senderistes i cicloturistes que van a fer la coneguda Via Verda d’“Ojos Negros” que enllaça Terol amb Sagunt.
Resulta molt xocant que els amants de la natura i la bicicleta tinguen molts problemes per poder fer la Via Verda d’“Ojos Negros” sense utilitzar el cotxe. Si vols fer una excursió i gaudir de la Via Verda més llarga d’Europa et trobes que has de disposar de dos cotxes. En primer lloc has de carregar les bicicletes al vehicle i anar al punt des d’on vols iniciar la ruta. Després de fer la Via Verda amb bicicleta has de tornar amb un altre cotxe per recollir el vehicle que havies utilitzat per desplaçar-te en un principi. Tot un embolic que té per resultat una gran despesa de temps, de benzina i de contaminació.
Per què no podem pujar les bicicletes als trens? El Parlament Europeu ja s’ha pronunciat i esperem que RENFE es pose les piles aviat adaptant les seues normatives, condicionant les estacions de ferrocarrils amb aparcaments de bicicletes vigilats i fomentant el transport sostenible junt a la intermodalitat de la bicicleta.
Aquesta setmana per a visitar:
http://www.youtube.com/watch?v=cWVfZJtMknk
A aquest enllaç visualitzaràs l’acció reivindicativa de cinc cicloturistes a un TRD per posar les bicicletes.
http://www.conbici.org/bicisaltren/
A aquesta web t’assabentaràs de les reivindicacions dels col·lectius que estimen la bicicleta i tots els arguments en els que es fonamenten per defensar la bicicleta al tren.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada