El proper diumenge dia 1 de març hi ha plantejada una jornada reivindicativa per la Valleta d’Agres. “El centre excursionista d’Ontinyent” i el col·lectiu “Ontinyent en bici” volen recordar que el projecte de l’autovia Villena-Muro és una aberració humana que afectaria greument aquells qui estimem la natura, el senderisme i el cicloturisme.
La plataforma “Salvem la Valleta” és l’instrument dels qui ens oposem a l’autovia, per realitzar accions conjuntes. S’han recollit més de 4.700 signatures i 77 entitats s’han adherit al manifest. La nostra veu té importància i així és demostrà el passat més de desembre quan s’aconseguí l’ampliació del plaç de consulta pública. La plataforma ha demanat la impugnació de la consulta pública perquè considera que el qüestionari de Percepció Visual és clarament una consulta enganyosa. Els ciutadans tenim el dret a formular al·legacions i observacions abans que s’adopte la decisió sobre l’Estudi d’Integració que realitza l’empresa IDOM-URBEMED.
L’empresa encarregada de la realització de l’estudi de percepció visual apunta, en el seu projecte bàsic d’estudi d’impacte ambiental de l’eix transversal Villena – Muro d’Alcoi que la concepció del paisatge deu d’integrar les dimensions: perceptiva, natural, humana i temporal. Segons el que s’explica en la introducció del document un estudi d’aquest caire ha de valorar allò que es veu del paisatge, tenir en compte el conjunt dels sentits, i considerar el sòl, l’aigua, la vegetació, la flora, l’aire...
Si una persona coherent pensa en tots els factors abans esmentats, valorarà que traçar una autovia per la Valleta d’Agres és una barbaritat. És per això que la nostra força és necessària i l’hem de fer escoltar perquè aquesta autovia no ha estat una demanda dels ciutadans dels pobles per on passa. Els habitants de Villena, la Canyada, el Camp de Mirra, Beneixama, Banyeres de Mariola, Bocairent, Alfafara, Agres i Muro d’Alcoi no necessiten cap via més, aquesta autovia no respon a una necessitat real del trànsit rodat.
El manifest de la plataforma apunta que “l'autovia Villena-Muro pretén unir aquests dos punts amb una via de quatre carrils, seguint longitudinalment el curs natural del riu d’Agres. Aquest projecte és part d'un de molt més gran: connectar Madrid amb Benidorm”. Un projecte així allunyarà el turisme de qualitat que fins ara freqüentava la Valleta d’Agres pel seu valor com a reducte medi ambiental. Suposarà un impacte incalculable contra el territori perquè el Parc Natural de la Serra de Mariola i el Paisatge Protegit de la Solana del Benicadell estan connectats gràcies al riu d’Agres, corredor biològic entre els dos paratges que seria afectat de soca-rel. Farà desaparèixer definitivament la línia de tren Xàtiva-Alcoi. La Via Verda del Xixarra perdrà tot l’encant per a ciclistes i senderistes. L’estil de vida dels habitants esdevindrà truncat...
Què aportarà a les comarques centrals valencianes una autovia que unisca Villena amb Muro d’Alcoi? En què ens perjudicarà? Per saber-ho sols has de visitar la Valleta i després reflexionar sobre les paraules de Paco Tortosa: “si algun dia aneu per allí, passegeu la vostra mirada de manera assossegada i observadora, i tot el que veureu us semblarà pura harmonia visual paisatgística. Especialment, si pensem que cada vegada són menys les valls interiors valencianes que queden lliures d’infrastructures de trànsit”.
Aquesta setmana per a visitar:
http://www.autoviavillenamuro.com/
Mitjà d'expressió i coordinació de la plataforma “Salvem la Valleta”.
www.uv.es/ontinyent/centreexcursionista/Benvinguda.html
Pàgina web del “Centre excursionista d’Ontinyent”. Podràs consultar l’excursió reivindicativa per la “Valleta d’Agres”. Eixida a les 9:00h des de l'antiga estació de Bocairent el diumenge dia 1 de març.
http://www.competic.es/ontinyentenbici/
Pàgina web d’“Ontinyent en bici”. El col·lectiu s’adhereix a la jornada reivindicativa “No a l’autovia, sí a la via verda del Xixarra, per un tren digne Xàtiva-Alcoi, sí al territori”. Diumenge dia 1 de març a les 8:30 al Poliesportiu d’Ontinyent per eixir cap a Bocairent i recórrer el tram de la Via Verda fins a Agres. La tornada serà amb el tren que passa per Agres a les 15:36h.
La plataforma “Salvem la Valleta” és l’instrument dels qui ens oposem a l’autovia, per realitzar accions conjuntes. S’han recollit més de 4.700 signatures i 77 entitats s’han adherit al manifest. La nostra veu té importància i així és demostrà el passat més de desembre quan s’aconseguí l’ampliació del plaç de consulta pública. La plataforma ha demanat la impugnació de la consulta pública perquè considera que el qüestionari de Percepció Visual és clarament una consulta enganyosa. Els ciutadans tenim el dret a formular al·legacions i observacions abans que s’adopte la decisió sobre l’Estudi d’Integració que realitza l’empresa IDOM-URBEMED.
L’empresa encarregada de la realització de l’estudi de percepció visual apunta, en el seu projecte bàsic d’estudi d’impacte ambiental de l’eix transversal Villena – Muro d’Alcoi que la concepció del paisatge deu d’integrar les dimensions: perceptiva, natural, humana i temporal. Segons el que s’explica en la introducció del document un estudi d’aquest caire ha de valorar allò que es veu del paisatge, tenir en compte el conjunt dels sentits, i considerar el sòl, l’aigua, la vegetació, la flora, l’aire...
Si una persona coherent pensa en tots els factors abans esmentats, valorarà que traçar una autovia per la Valleta d’Agres és una barbaritat. És per això que la nostra força és necessària i l’hem de fer escoltar perquè aquesta autovia no ha estat una demanda dels ciutadans dels pobles per on passa. Els habitants de Villena, la Canyada, el Camp de Mirra, Beneixama, Banyeres de Mariola, Bocairent, Alfafara, Agres i Muro d’Alcoi no necessiten cap via més, aquesta autovia no respon a una necessitat real del trànsit rodat.
El manifest de la plataforma apunta que “l'autovia Villena-Muro pretén unir aquests dos punts amb una via de quatre carrils, seguint longitudinalment el curs natural del riu d’Agres. Aquest projecte és part d'un de molt més gran: connectar Madrid amb Benidorm”. Un projecte així allunyarà el turisme de qualitat que fins ara freqüentava la Valleta d’Agres pel seu valor com a reducte medi ambiental. Suposarà un impacte incalculable contra el territori perquè el Parc Natural de la Serra de Mariola i el Paisatge Protegit de la Solana del Benicadell estan connectats gràcies al riu d’Agres, corredor biològic entre els dos paratges que seria afectat de soca-rel. Farà desaparèixer definitivament la línia de tren Xàtiva-Alcoi. La Via Verda del Xixarra perdrà tot l’encant per a ciclistes i senderistes. L’estil de vida dels habitants esdevindrà truncat...
Què aportarà a les comarques centrals valencianes una autovia que unisca Villena amb Muro d’Alcoi? En què ens perjudicarà? Per saber-ho sols has de visitar la Valleta i després reflexionar sobre les paraules de Paco Tortosa: “si algun dia aneu per allí, passegeu la vostra mirada de manera assossegada i observadora, i tot el que veureu us semblarà pura harmonia visual paisatgística. Especialment, si pensem que cada vegada són menys les valls interiors valencianes que queden lliures d’infrastructures de trànsit”.
Aquesta setmana per a visitar:
http://www.autoviavillenamuro.com/
Mitjà d'expressió i coordinació de la plataforma “Salvem la Valleta”.
www.uv.es/ontinyent/centreexcursionista/Benvinguda.html
Pàgina web del “Centre excursionista d’Ontinyent”. Podràs consultar l’excursió reivindicativa per la “Valleta d’Agres”. Eixida a les 9:00h des de l'antiga estació de Bocairent el diumenge dia 1 de març.
http://www.competic.es/ontinyentenbici/
Pàgina web d’“Ontinyent en bici”. El col·lectiu s’adhereix a la jornada reivindicativa “No a l’autovia, sí a la via verda del Xixarra, per un tren digne Xàtiva-Alcoi, sí al territori”. Diumenge dia 1 de març a les 8:30 al Poliesportiu d’Ontinyent per eixir cap a Bocairent i recórrer el tram de la Via Verda fins a Agres. La tornada serà amb el tren que passa per Agres a les 15:36h.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada